Feed aggregator

Google lanceert de +1 (plus one) button

Medianieuws - Thu, 03/31/2011 - 07:45

Het kon bijna uitblijven dat Google met een alternatief zou komen voor Facebook Like. Met de Google +1 button (spreek uit plus one) kun je je vrienden informeren over sites die jij wilt aanbevelen rechtstreeks vanuit de zoekresultaten. In de……

Google rondt schikking privacykwestie af

Medianieuws - Thu, 03/31/2011 - 06:52

AMSTERDAM – Google heeft de schikking met de Amerikaanse Federal Trade Commission (FTC) in de zaak rond Google Buzz afgerond. Dit maakte het bedrijf woensdag bekend

Google lanceert social search service +1

Medianieuws - Thu, 03/31/2011 - 05:59

Google heeft zijn lang verwachte social search service gelanceerd.

De nieuwe service, +1 genaamd, werd aangekondigd op Google’s corporate blog …… Lees verder: Google lanceert social search service +1

Vacature: Marketeer E-mail bij Sanoma Media Netherlands

Medianieuws - Thu, 03/31/2011 - 05:40

Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital = Sanoma Media Netherlands

Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan per 5 april 2011 één naam hanteren: Sanoma Media Netherlands. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste Mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland.

Sanoma heeft een rijk portfolio met meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital vind je op www.sanoma-uitgevers.nl of www.sanomadigital.nl

Ervaren Marketeer E-mail (fulltime) Lees meer over: Vacature: Marketeer E-mail bij Sanoma Media Netherlands.

Google komt met +1 button, het antwoord op de Facebook Like

Medianieuws - Thu, 03/31/2011 - 04:21

Het is woensdagavond rond 21:00 uur en ik zie langzaam mijn Twitterstream vollopen met berichten over de nieuwe social button van Google, ook wel “+1”. Kort daarna ligt Twitter er ongeveer een uurtje eruit, maar dat zal vast geen verband hebben gehad. Google maakt opnieuw een sprong richting social met een eigen sharing button genaamd “+1”. Social sharing buttons, waar kennen we dat ook alweer van? Owja, Facebook bijvoorbeeld! Die grappige “vind ik leuk” of “like” knopjes die je overal ziet tegenwoordig. Wat is precies het verschil, dan wel de toegevoegde waarde van Google’s +1? Lees meer over: Google komt met +1 button, het antwoord op de Facebook Like.

Minder schrijvers Wikipedia door agressie

Medianieuws - Wed, 03/30/2011 - 21:05

BERLIJN - Het aantal nieuwe schrijvers dat de online-encyclopedie Wikipedia van artikelen voorziet, loopt terug.

EMBARGO 21.00: Google lanceert sociaal element +1

Medianieuws - Wed, 03/30/2011 - 21:01

AMSTERDAM – Google heeft woensdag een nieuw sociaal element aan de zoekmachine toegevoegd. Gebruikers kunnen websites +1-en, vergelijkbaar met het ‘liken’ of aanraden van iets via Facebook.

Prognose: prijzen tablet computers gaan drastisch dalen

Medianieuws - Wed, 03/30/2011 - 20:17

De gemiddelde prijs van tablet computers als de iPad en Galaxy Tab zullen de komen jaren drastisch dalen. Dat …… Lees verder: Prognose: prijzen tablet computers gaan drastisch dalen

Gebruikers zitten 700 miljard minuten per maand op Facebook

Medianieuws - Wed, 03/30/2011 - 20:12

De statistieken over de gebruikers en het gebruik op Facebook blijven me elke keer verbazen. Het is niet alleen een van de grootste sociale netwerken, maar het heeft ook een schare van zeer actieve gebruikers. En dit aantal stijgt nog elke dag…….

Ruim driekwart van de Nederlanders winkelt online

Medianieuws - Wed, 03/30/2011 - 19:30

Vorig jaar winkelden 9,3 miljoen Nederlanders tussen 12 en 74 jaar online, een half miljoen meer dan het jaar ervoor. …… Lees verder: Ruim driekwart van de Nederlanders winkelt online

Online shoppen in Nederland verder gegroeid

Medianieuws - Wed, 03/30/2011 - 17:05

In 2010 winkelden 9,3 miljoen Nederlanders van 12–74 jaar via
internet. Dat waren er een half miljoen meer dan een jaar eerder. Het
aandeel internetters dat nog nooit goederen via internet heeft gekocht
of besteld is verder gedaald……

Microsoft rolt eerste testversie Windows 8 uit

Medianieuws - Wed, 03/30/2011 - 08:35

Naast al het nieuws rondom Apple de afgelopen weken, zou je haast vergeten dat er nog een ander heel groot bedrijf op de markt actief is. Ik heb het natuurlijk over Microsoft. Ook zij zijn nog altijd volop in ontwikkeling en zijn nu druk bezig……

Aankopen mogelijk in Androidapps

Medianieuws - Wed, 03/30/2011 - 08:34

AMSTERDAM – Google heeft dinsdag de mogelijkheid aankopen te doen binnen applicaties op Androidtoestellen gelanceerd.

Klantinzicht via social media: ken je klant in 3 stappen

Medianieuws - Wed, 03/30/2011 - 08:00

Onder het oppervlak van de enorme hoeveelheid social media content bevinden zich waardevolle klantinzichten. Via social media analyse (SMA) kunnen bedrijven deze boven water halen. Vaak blijft SMA echter beperkt tot metrics. Marketeers benutten de mogelijkheden om echte inzichten te verkrijgen nog lang niet volledig. Een gemiste kans om een voorsprong op de concurrentie te ontwikkelen. Welke mogelijkheden hebben bedrijven om hun klanten beter te leren begrijpen via buzz op social media? Lees meer

Marketeer moet het gesprek met de klant weer aangaan

Medianieuws - Wed, 03/30/2011 - 06:01

In het offline tijdperk werd de ROI van marketing nogal eens in twijfel getrokken. Een duidelijk weerwoord bleef vaak uit, simpelweg omdat er onvoldoende inzicht was in de effectiviteit van campagnes om exact aan te kunnen geven wat werkt en wat niet. Ook was het praktisch onmogelijk om offline een gesprek met de doelgroep aan te gaan en zo terugkoppeling te krijgen van de (potentiële) gebruikers. Lees meer over: Marketeer moet het gesprek met de klant weer aangaan.

Transavia zoekt slogan! ontaardt in PR-nachtmerrie

Medianieuws - Wed, 03/30/2011 - 06:00

Wat begon als een leuke online actie is voor Transavia geëindigd in een PR nachtmerrie. Het idee van de actie was goed. Transavia organiseerde een contest om tot een nieuwe slogan te komen. Daarbij deden ze een beroep op crowdsourcing, via de website transaviazoektslogan.nl konden mensen de door hen bedachte slogan inzenden. Door een jury werden vervolgens de 10 beste slogans geselecteerd. Op 3 april wordt de winnaar bekend gemaakt, die een zeer gave prijs krijgt: een jaar lang onbeperkt vliegen voor 2 personen en de naam van de winnaar komt op een vliegtuig. De actie liep voortvarend, totdat na de bekendmaking van de top 10 het tij omsloeg. Lees meer over: Transavia zoekt slogan! ontaardt in PR-nachtmerrie.

Stagiare uit frustraties op Twitter-account bedrijf

Medianieuws - Wed, 03/30/2011 - 00:03

Anderhalve maand geleden meldde Nieuwe Media Blog dat ontwerper Marc Jacobs via een ludieke actie - stuur een tweet - …… Lees verder: Stagiare uit frustraties op Twitter-account bedrijf

Actie op Twitter: hashtag #TMobilewaarblijftmngeld

Medianieuws - Tue, 03/29/2011 - 22:01

T-Mobile heeft een probleem, een groot probleem. Twee miljoen klanten zijn gisteren getroffen door een storing. De storing duurde voor …… Lees verder: Actie op Twitter: hashtag #TMobilewaarblijftmngeld

Amazon is Apple en Google te snel af | Streaming muziekdienst

Medianieuws - Tue, 03/29/2011 - 21:34

Apple is ermee bezig, Google staat in de startblokken met Google Music, maar Amazon is de eerste grote speler die …… Lees verder: Amazon is Apple en Google te snel af | Streaming muziekdienst

Syndicate content